Pagini

joi, 24 ianuarie 2013

Pas cu pas - Infiintare firma

Ok, sa vedem de ce avem nevoie. 
Primul pas ar fi sa ai o firma, nu vei avea un SRL, ci un SRL-D, adica Debutant.
Trebuie sa sti deja ce business vrei sa dezvolti, in ce domeniu, pentru a sti ce coduri CAEN sa alegi.
Important: Pentru a obtine fonduri nu poti sa dezvolti afaceri in turism, agricultura, productie de tutun si alcool, si jocuri de noroc.
Acest lucru va fi relativ simplu, pasi de inregistrare a firmei fiind urmatorii:
1. Registrul Comertului – Rezervare nume firma
durata eliberare – 30 minute, cost – 0 RON
1. Te adresezi la Oficiul Registrului Comertului din orasul viitorului sediu social.
Aici (www.onrc.ro) vei gasi informatii despre adrese, telefoane si program de lucru.
2. Trebuie sa stabilesti 3 variante de nume de firma.
3. Actele necesare:
  • buletin in original
  • cerere tip (pe care o poti lua de la biroul de informare)
Act Constitutiv firma
durata – 0 zile
Va fi intocmit de ONRC

Contract de comodat sau de inchiriere
durata – 0 zile, cost – 0 RON/contra cost (daca se face contract de inchiriere, costurile contractului de comodat variaza de la notar la notar, maxim 100 lei)
Dupa cum s-a specificat la pasul I, firma are un sediu social. In acest caz ai nevoie de un contract de comodat  sau de un contract de inchiriere. De acest tip de contract vei avea nevoie in cazul in care nu ai in propietate un spatiu locativ.

Toate aceste proceduri pot fi facute intr-o zi daca la indemana toate actele necesare. Dupa ce sunt depuse la ONRC, va trebui sa mergi la o banca, pentru a depune capitalul social al firmei in valoare de 200 lei. Dupa ce capitalul a fost depus te intorci cu aceea chitanta la ONRC, si in maxim 10 zile lucratoare vei putea ridica tot de acolo certificatul de inregistrare al firmei. 

Acum ca ai certificatul de inregistrare poti merge la o firma specializata pentru a face stampila firmei(costuri: maxim 50 ron). Totodata ar fi bine sa faci un contract de colaborare cu un contabil,pentru a-ti fi mai usor la pasul urmator.

Urmatorul pas ar fi inregistrarea la ANAF
1. Te adresezi la Administratia Finantelor Publice din orasul/sectorul sediului social.
Aici (www.anaf.ro) vei gasi informatii despre adrese, telefoane si program de lucru.
2. Actele necesare:
  • copie legalizata dupa buletinul administratorului/administratorilor
  • declaratia de mentiuni – formularul 010
  • anexa la declaratia de mentiuni prevazuta de O.M.F.P. 1984/2011 (Anexa 1, listata, obtinuta din programul de asistenta  si de un fisier in format “.xml” cu numele codului fiscal – ex.: 3166587.xml – trebuie si listat si pe suport magnetic)
  • copii ale documentelor din care rezulta detinerea legala a spatiilor cu destinatie de sediu social/sedii secundare (acte de proprietate, contract de comodat, contract de inchiriere, etc)
  • certificatul constatator emis de Registrul Comertului (in baza Legii nr. 359/2004, art 15, alin.1), din care rezulta ca persoana juridica indeplineste conditiile de functionare, sau nu desfasoara activitatile declarate la sediul social sau la sediile secundare
  • stampila firma
  • dosar cu sina
 Gata, firma este infiintata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu